آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 109
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 161
بازدید کل : 3800
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1






honarart




 

مداد متداولترین وسیله طراحی است . مغز مداد از گرافیت ( graphit ) ساخته می شود. گرافیت نوعی كربن طبیعی است كه مانند ذغال سنگ بر اثر فشار لایه های زمین بر روی جنگل ها بوجود آمده است . با این تفاوت كه در رون شكل گیری گرافیت ، حرارت نیز تاثیر داشته است. )

گرافیت در حدود سال 1500 میلادی در انگلستان كشف شد. در ابتدا، برای ساختن قالب گلوله های توپ بكار میرفت،‌ اما دیری نگذشت كه قابلیت اثر گذاری آن رنگ بیشتری گرفت به گونه ای كه تكه ای گرافیت در پوست گوسفند می پیچیدند و با آن طراحی میكردند.

در سال 1795 ،‌نیكلا ژاك كنته ، شیمی دان فرانسوی  ،‌مخلوطی از گرافیت و رس نرو (سیلیكات ها) در دمای بالا حرارت داد و و بدینسان روشی برای ساخت مداد ابداع كرد كه هنوز هم متداول است.

 



شنبه 11 آذر 1391برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 18:25 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:, :: 2:22 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



شنبه 4 آذر 1391برچسب:, :: 23:27 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



شنبه 4 آذر 1391برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



جمعه 3 آذر 1391برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie

         ویکتور وازارلی/ نقاش ، طراح و نویسنده مجارستانی / 1997-1906

 

 

از جمله هنرمندانی است که بر امکانات کاربردی انتزاعی تأکید کرده اند.

 

 

 

ابتدا کار خود را در مقام طراح گرافیک آغاز کرد، سپس به نقاشی روی آورد (1944) و چندی بعد به جستجو و تجربه در زمینه های رنگ و خطای بصری دست زد و با از میان برداشتن مرز نقاشی و مجسمه سازی، مفهوم عام هنر دوبعدی و سه بعدی را مطرح کرد. هدف وی ایجاد ارتعاش در شبکیه چشم تماشاگر بود.

آثار اولیه اش مشتمل بودند بر طرح های خطی سیاه و سفید بر روی کاغذ، ورق شفاف پلاستیک یا شیشه. ولی در دهه 1960 ، با بهره گیری از تباین رنگ های درخشان و قواعد ریاضی، اشکال هندسی را به صورت مربع، دایره، مثلث، مستطیل و چند وجهی، به گونه ای خلق کرد که حرکت پیشایندگی و پسروندگی را به تماشا القا کنند.



جمعه 3 آذر 1391برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, :: 17:34 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie



29 آبان 1391برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده :

 

 

محمد غفاري فرزند ميرزا بزرگ در سال 1224 شمسي در يکي از روستاهای کاشان متولد شد. خانواده او مخصوصاً عمويش صنيع الملک از نقاشان زبردست بود که با او به تهران آمد و در مدرسه دارالفنون به تحصيل پرداخت و در ضمن نقاشي هم مي کرد که تابلوهاي او توجه ناصرالدين شاه را جلب کرده و او را به دربار برد و لقب ( کمال الملک ) را به او داد. نخستين تابلوي او بعد از گرفتن اين لقب ( تابلوي تالار آيينه ) مي باشد که از شاهکارهاي اوست. مدتي هم معلم نقاشي شاه بود و لقب ( نقاش باشي ) را داشت.

 

 

 

 

 

  کمال الملک در دربار ناصرالدين شاه خيلي تقرب يافت و براي هر تابلويي شاه به او مقدار زيادي اشرفي مي داد. همچنين نشان و مدال و کمربند و شمشيربند مرصع و انگشتر الماس به او اعطاء شد.

  وقتي کمال الملک مشغول کشيدن تابلوي تالار آينه بود خبردار شد که مقداري از طلاهاي تخت طاووس سرقت شده که حسودان آن را به کمال الملک نسبت دادند ولي بعداً سرايدار اقرار به دزدي مي کند و از شر تحريکات حسودان نجات مي يابد.

 

 

 

 

  کمال الملک مدت 5 سال به اروپا رفت و در موزه هاي ( لوور ) و ( ورساي ) از روي تابلوهاي رامبراند و ديگران، تابلوهاي پر ارزشي تهيه کرد که همه در موزه هاي سلطنتي و کتابخانه مجلس نگاهداري مي شود.
 کمال الملک با خواهر مفتاح الملک ازدواج کرد و داراي يک دختر و سه پسر شد. برادرش ابوتراب خان هم نقاش بود که خود را مسموم کرد و کشت و دو دخترش را به کمال الملک سپرد.
   کمال الملک در زمان مظفرالدين شاه و محمدعليشاه از دربار ناراضي شد. در زمان رئيس الوزرايي سردار سپه مدرسه صنايع مستظرفه به نام کمال الملک تاًسيس و تابلوهاي او در آنجا جمع آوري و حفظ شد
کمال الملک در سال 1306 تقاضاي بازنشستگي کرد و به حسين آباد در نيشابور رفت و در ملک شخصي خود زندگي مي کرد که بعضي از مستشرقين از او در آن ده ديدن کرده اند. بر اثر پرتاپ سنگي يک چشم او نابينا شد و در 27 مرداد ماه 1319 در سن 95 سالگي در نيشابور در گذشت و جنازه اش را در مقبره شيخ عطار نيشابوري به خاک سپردند.

 


 

                         
 



یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 2:19 ::  نويسنده : mohammadrahim.kadkhodaie